FAQ

Wat gaat een reparatie kosten?

Dat hangt af van het soort probleem, en of er bijvoorbeeld hardware vervangen moet worden. Aan de hand van uw klachtomschrijving kunnen we in de meeste gevallen een prijsopgave doen. Het tarief is 20 euro per half uur. Wij werken met vaste prijzen.
 

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn maandag op afspraak geopend. Dinsdag tot en met vrijdag van 09.00-17.30u, en zaterdag van 09.00-12.00u.
 

Wat voor reparaties doen jullie allemaal?

Wij voeren allerlei soorten reparaties uit, zowel hardware- als softwarematig.
 

Een greep uit ons aanbod:

  • Opschonen Windows (verwijderen spyware, virussen, malware etc.)
  • Allerhande Windows problemen (e-mail, programma’s die niet meer werken)
  • Vervangen defecte harde schijf inclusief Windows installatie en overzetten data (indien mogelijk)
  • Vervangen defecte videokaarten, moederbord, geheugenmodules etc.
  • Vervangen powerjack laptop (aansluiting voor de adapter op de laptop)
  • Vervangen scherm laptop
  • Vervangen powerjack bij diverse tablets
  • Data recovery
  • Problemen met (draadloos) netwerk/internet verhelpen
  • Installatie en configuratie randapparatuur zoals printers, routers, accespoints, multimedia etc.
  • Upgraden computer of laptop
  • Reballen videochip laptop als deze strepen geeft in het beeld doordat de koeler vuil is en de videochip te heet is geworden
 

Hoe lang gaat een reparatie duren?

Over het algemeen is de doorlooptijd van een reparatie 1 werkdag. Dit kan afwijken in geval van tijdrovende processen (bijvoorbeeld een nieuwe Windows installatie inclusief updates en/of data recovery).
 

Wat is de garantie op een reparatie?

Bij een hardware reparatie is de garantie in principe 3 maanden. Dit geldt als binnen deze tijd dezelfde storing met dezelfde oorzaak optreedt. Uiteraard hebben alle nieuwe onderdelen minimaal 1 jaar fabrieksgarantie.
Bij een software reparatie is het moeilijker om garantie te geven. Door software van derden die u zelf installeert of laat installeren dan wel updates kunnen er problemen ontstaan. Na het opschonen van Windows en het verwijderen van de
besmetting(en) is het mogelijk dat u weer een nieuw virus, malware of spyware binnenhaalt. Hier is helaas weinig tegen te doen, en na het opschonen kunnen wij dus ook geen garantie geven dat er nooit meer een besmetting optreedt.
 

Komen jullie ook aan huis?

Jazeker! Dit kan in ieder geval voor problemen met internet/netwerken en dergelijke. Het is niet altijd mogelijk het probleem op locatie op te lossen, in dit geval nemen we de computer in overleg mee naar onze werkplaats.
 

Het-Kompjoetertje betrouwbaar?

Het-Kompjoetertje is aangesloten bij Vereniging ICT-Profs en bied consumenten zekerheden in aanvulling op de service van de aangesloten bedrijven.
Het-Kompjoetertje is niet meer aangesloten bij brancheorganisatie ICT Waarborg.
Het doel van ICT-Waarborg is het behartigen van de belangen van deze ICT-bedrijven in het algemeen en in het bijzonder, van haar aangesloten bedrijven. (Noot: Het-Kompjoetertje is niet bij ICTWaarborg aangesloten!)
Klanten en toeleveranciers kunnen een beroep doen indien nodig op ICTWaarborg, indien er tussen het aangesloten bedrijf en de leverancier of klant een conflict op mocht treden.
Omdat ICTWaarborg een dusdanige eisenlijst heeft, waar je als ICT-bedrijf aan moet voldoen, en vooral absoluut niet transparant is, in waarom het ene bedrijf wel een certificering heeft en de andere niet, hebben wij besloten om geen lid te zijn van ICTWaarborg
Hiernaast bestaat Het-Kompjoetertje al sinds 2007.
 

Leveren jullie ook nieuwe computers?

Nieuwe computers leveren wij op maat. Aan de hand van uw wensen stellen we een offerte op maat samen. U krijgt dus altijd een oplossing die het best bij uw situatie past.
 

Werken jullie ook ’s avonds en in het weekend?

In overleg kunnen wij ook ’s avonds bij u langs komen. Zaterdag zijn wij geopend van 09.00-12.00u.